stopy

Ćwiczenia ulgą dla obolałych stóp

autor: • 5 września 2017 • Lifestyle, NajnowszeKomentarze: (0)

Trenując regularnie lub nawet ćwicząc okazjonalnie bardzo często zapominamy o pewnej grupie mięśni, które w naszym życiu odgrywają kluczową rolę. Mowa o mięśniach stóp. Jak właściwie o nie dbać, aby nie przysporzyć sobie problemów, opowiada Jarosław Skiba, trener personalny i triathlonu

– W dzisiejszych czasach osoby, które dbają o aktywność fizyczną trenują dużo, zapominając o mięśniach stóp. Pamiętajmy, że nasze stopy są narażone na niemałe obciążenia, ponieważ to one odpowiedzialne są za dźwiganie naszego ciała przez cały dzień – mówi Jarosław Skiba, podkreślając także, że zapominanie o tej części ciała może prowadzić do poważnych konsekwencji.

Deformacje stóp

Często mamy do czynienia z licznymi deformacjami stóp, takimi jak płaskostopie, koślawość czy szpotawość. Deformacji wyróżnia się wiele, część z nich jest nabyta lub wrodzona – wielu z nich, możemy również nabawić się sami np. poprzez noszenie niewygodnego obuwia. Niezwykle ważna jest zatem odpowiednia profilaktyka już od najwcześniejszych lat życia, aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji w późniejszym wieku.

Jak mówi Jarosław Skiba: Deformacje tak naprawdę posiada około 90% społeczeństwa. Chcąc im przeciwdziałać, należy stosować odpowiednie ćwiczenia. Są one niewymagające i nie zajmują wiele czasu.

Ćwiczenia dla stóp

Uprawiając regularnie sport pamiętajmy, aby do standardowej rozgrzewki dodać kilka ćwiczeń rozgrzewających mięśnie stóp. – Może być to naprzemianstronne stawanie na palcach i pięcie lub krążenia w stawie skokowym – mówi Jarosław Skiba. Warto również w domu poświęcić chwilę na ćwiczenia wzmacniające tę partię mięśni. Okażą się one niezwykle przydatne zarówno sportowcom, jak i kobietom lubiącym chodzić na wysokich obcasach.

– Do wykonania ćwiczeń w domu wystarczy zwykła piłka tenisowa, woreczek lub chusteczka, którą możemy podnosić palcami. Kilka minut takiego ćwiczenia pozwoli zdecydowanie poprawić ruchomość i motorykę samej stopy – radzi J. Skiba.

Ulgę stopom przyniosą również treningi w pobliskim klubie fitness. Zajęcia takie jak joga, streching czy pilates wspomogą rozciąganie stopy w różnych, niecodziennych płaszczyznach. Jak radzi, najlepiej jest wybrać się na pływalnię.

– Gwarantuje to odpowiednie rozciągnięcie i ukrwienie stóp. Dla osób, które mają duże przykurcze w stopach, szczególnie wskazane jest pływanie w płetwach – mówi Jarosław Skiba. Płetwa mocno rozciąga stopę i bardzo rozluźnia staw skokowy.

Źródło: 38 PR

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>