domowy_trening_3_3_3

Domowy trening – 3x3x3

autor: • 17 lipca 2014 • Facet, Kobieta, NajnowszeKomentarze: (1)

Nasz pierwszy domowy trening składa się z 3 ćwiczeń. Ma charakter interwałowy, co oznacza, że intensywność jest bardzo wysoka, a czas treningu krótki. Znakomicie poprawia wytrzymałość i spala tkankę tłuszczową! Jedyny sprzęt jaki będzie potrzeby to niewielka przeszkoda – w tej roli świetnie sprawdzi się małe pudełko tekturowe lub butelka z wodą.

 

Trzy ćwiczenia

przeskoki
Ćwiczenie pierwsze polega na przeskakiwaniu z nogi na nogę nad przeszkodą. Im dłuższy skok tym lepiej. Należy pamiętać, że po każdej stronie przeszkody tylko jedna stopa dotyka podłoża!

Wykonujemy maksymalną ilość przeskoków w ciągu 30 sekund.

wyskoki

Do ćwiczenia drugiego przystępujemy od razu po ćwiczeniu pierwszym. Polega ono na wykonaniu przysiadu, dotknięciu rękami podłoża, po którym następuje wyskok wysoko do góry z uniesieniem rąk.

Ćwiczenie powtarzamy przez 30 sekund, wykonując maksymalną ilość powtórzeń.

 

wykopy

Ćwiczenie trzecie to naprzemienne wymachy wyprostowaną nogą i ręką. Do ćwiczenia przystępujemy od razu po ćwiczeniu drugim i tu po raz kolejny liczy się dynamika.

Maksymalna ilość powtórzeń w ciągu 30 sekund.

 

Trzy rundy

Po wykonaniu trzech ćwiczeń (bez przerwy czasowej) odpoczywamy 30 sekund. Taki zestaw – 3 ćwiczenia + odpoczynek – traktujemy jako jedną rundę. Ilość rund zależy od stopnia wytrenowania.

Jeśli to Wasza pierwsza przygoda z wysiłkiem interwałowym, warto zacząć od 3 rund. Bardziej zaawansowanym proponujemy 6 rund.

trening1_schemat

Trzy razy w tygodniu

Częstotliwość treningu ustalamy na 3 razy w tygodniu. To oczywiście opcja dla początkujących. Osoby wytrenowane mogą podjąć wyzwanie 6 treningów w tygodniu. Pora dnia nie ma tu znaczenia. Ważne, by wysiłek wykonywać przynajmniej półtorej godziny po posiłku.

Pin It

Podobne artykuły

One Response to Domowy trening – 3x3x3

  1. ccapucino pisze:

    A można rano np przed śniadaniem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>