zdrowie7_ikony_123nowe

Jadłospis dla Ciebie!

autor: • 11 lipca 2014 • Najnowsze, ZdrowieKomentarze: (0)

Dziś propozycja zdrowego jadłospisu. Posiłki łatwe do przygotowania, smaczne, sycące, a co najważniejsze – zdrowe i wpływające pozytywnie na sylwetkę!

Śniadanie:
Mieszanka szybkiej energii – owoce, oraz tej która będzie uwalniana przez długi okres czasu – pieczywo pełnoziarniste. Serek, który dostarczy niezbędnych proteiny, oraz orzechy bogate w zdrowe tłuszcze. A wszystko poparte solidną dawką witamin i błonnika.

II Śniadanie:
Tu nasza uwaga skupia się na zdrowych tłuszczach, ja proponuję doskonały i szczególnie bogaty w omega-3 olej lniany. Rezygnujemy z dużej ilości węglowodanów. Tuńczyk będzie świetnym budulcem, jest syty, a przy okazji przyspiesza nasz metabolizm. Warzywa dostarczą niezbędnego błonnika i witamin. Zamiast typowych grzanek korzystamy z niskoprzetworzonego pieczywa chrupkiego. Tradycyjny sos zastępujemy odrobiną lekkiego jogurtu z przyprawami.

Obiad:
Pora obiadu to czas kiedy nasz organizm znów domaga się kalorii, znów stawiamy na dobre węglowodany. Zamiast tradycyjnych ziemniaków proponuję chipsy z batata, nie zawierają tak dużo kalorii i nie powodują tak dużych skoków insuliny. Tu stawiamy również na chude mięso, pierś kurczaka lub indyka będzie znakomitym wyborem. Tradycyjnie, sycąca porcja warzyw.

Kolacja:
To nasz ostatni pełny posiłek. Przypada zwykle na godziny wieczorne – 18-19. Podobnie jak w II śniadaniu nie znajdziemy tu wielu węglowodanów. Taki zabieg sprawia, że ryzyko odkładania tkanki tłuszczowej jest znacznie mniejsze. Nie zapominamy jednak o zdrowych tłuszczach dla zdrowia skóry, włosów i paznokci.

Tuż przed snem:
Obalamy mity o nie jedzeniu po 18. Coś prostego i szybkiego – lekki twarożek nie będzie przeszkadzał w spaniu, pozwoli za to utrzymać wysokie tempo metabolizmu w nocy, nasili również spalanie tkanki tłuszczowej.

Przekąska:
Jeśli pojawi się głód z którym trudno sobie poradzić warto pomyśleć o szparagach. Znikoma kaloryczność, sprawia, że możecie podjadać je między posiłkami. Są również doskonałym źródłem antyoksydantów. Szparagi chronią także przed nowotworami, wodą podskórna czy obrzmiałym wyglądam.

A co do picia?
Zielona herbata z cytryną. Wysokozmineralizowana woda z wyciśniętym grapefruitem. A gdy brakuje nam energii kawa z odrobiną odtłuszczonego mleka, stewią i cynamonem.

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>