Beata Gogulska 2

Jak przestać się bać i zacząć działać!

autor: • 16 września 2017 • Lifestyle, NajnowszeKomentarze: (0)

2 filary, które pchną Twoją karierę do przodu

Dzisiaj będziemy mówić o bardzo ważnym temacie, a mianowicie o „STRACHU”, który w konsekwencji prowadzi do braku działania, a co za tym idzie osiągnięć i sukcesów. Strach to jedna z cech pierwotnych, mająca swoje źródło w instynkcie przetrwania. To dzięki niemu w odległych czasach łatwiej było nam pozostać przy życiu. W dzisiejszych czasach strach niestety częściej działa na nas jak „życiowy hamulec”. Taki rodzaj strachu jest naszym największym wrogiem. Odbiera nam motywacje i często blokuje przed podjęciem działań korzystnych dla nas. Kiedy pozwolimy na to, aby strach dominował w naszym życiu, kierował decyzjami i działaniami, to na własne życzenie sprowadzamy na siebie katastrofę. Jeżeli nie przejmiesz kontroli i nie nauczysz się jak radzić sobie ze swoimi lękami i obawami to czeka Cię wiele wyzwań:

  • Po pierwsze, osoby, które powstrzymuje osobisty strach, często nie podejmują właściwych działań przez co nie osiągają wielkich rzeczy, które są w zasięgu ich możliwości.
  • Silny strach często powoduje stres, co potrafi odbić się na zdrowiu. Dobrym przykładem jest np. egzamin który powoduje silny stres. Czy zdarzyło Ci się kiedyś przed wejściem na egzamin tak się denerwować, że fizycznie bolał Cię brzuch?
  • Często strach powstrzymuje nas przed zrobieniem rzeczy dla nas ważnych, czego możemy później bardzo żałować i rozpamiętywać przez długie lata.

Dobra wiadomość jest taka, że jeżeli zastosujesz w praktyce wskazówki z tego artykułu postawisz pierwszy krok na drodze do pełniejszego i szczęśliwszego życia:

  • Gdy opanujesz umiejętność działania pomimo strachu, w Twoim życiu pojawi się dużo nowych możliwości, dzięki którym będziesz mógł szybciej się rozwijać i osiągać zamierzone cele.
  • Kiedy nie ogranicza Cię paraliżujący strach, łatwiej poradzić sobie ze stresem i dzięki temu żyć dużo bardziej spełnionym i szczęśliwym życiem.
  • Dzięki temu, że zapanujesz nad swoim strachem i będziesz wiedział że jesteś w stanie działać pomimo przeciwności, zyskasz więcej pewności w siebie i wiary w swoje możliwości!

Motywacja
Najlepszy sposób na działanie pomimo strachu

Pierwszym krokiem do opanowania swojego strachu i działania pomimo niego jest umiejętne wykorzystanie własnej motywacji. To słowo pochodzi od łacińskiego „movere” , które oznacza wprawiać w ruch, popychać. Właściwa motywacja daje Ci siłę do działania i robienia tego co postanowiłeś, mimo niesprzyjających warunków zewnętrznych i przeciwności.

Motywacja jest motorem napędowym,
pozwalającym realizować i walczyć o rzeczy
na których Ci najbardziej zależy.

Szybki sposób na to jak zarządzić swoja motywacją i znaleźć siły do działania:

Weź pustą kartkę i na górze napisz zadanie z którym zwlekasz.
Następnie przedziel ją pionową kreską, tak aby powstały dwie kolumny.
Po lewej stronie kartki napisz wszystkie korzyści, które da Ci realizacja tego zadania.
Opisz jak będziesz się czuł lub jakie pozytywne rzeczy pojawią się w Twoim życiu w skutek podjęcia tego działania
Po prawej stronie kartki wypisz wszystkie rzeczy które mogą się nie powieść w skutek nie podjęcia działania. Jakie negatywne skutki może to przynieść i jakie złe emocje mogą temu towarzyszyć.

Postaraj się w obu kolumnach napisać co najmniej po 10 rzeczy.

Jak poradzić sobie z własnym strachem

Dawno temu, nauczyłam się i skorzystałam z pewnej techniki , która na co dzień pomogła mnie i moim klientom – jestem przekonana, że pomoże i Tobie. Trzeba zawsze pamiętać, jak ważne jest zarządzanie swoim stanem wewnętrznym. To właśnie z niego wypływa Twoje „zewnętrzne” działanie!

Oto co możesz zrobić kiedy pojawia się wewnętrzny strach, który hamuje Cię przed działaniem:

1. Rozluźnij swoje ciało

Usiądź wygodnie, weź kilka głębokich oddechów ….

2. Rozluźnij swój umysł

Skup się na moment na miłym przeżyciu, którego doświadczyłeś w życiu. W ten sposób oderwiesz swoje myśli od obecnej negatywnej emocji. Np; pomyśl o jakimś fajnej chwili z Twojego życia kiedy czułeś się dobrze i byłeś szczęśliwy, przywołaj to w swoich wspomnieniach, teraz możesz przeżyć to jeszcze raz i obudzić pozytywne emocje w swoim ciele. Postaraj się je poczuć.

3. Zmień swoje negatywne myśli na pozytywne stwierdzenia

Kiedy się boimy przez nasz umysł przechodzą dziesiątki negatywnych myśli i wątpliwości. Skup się na moment na tych, które najczęściej podsuwa Ci Twój umysł i zmień je w pozytywne odpowiedniki. Np.:

a) Jak mi się nie uda, inni będą się ze mnie śmiać
b) Kiedy mi się powiedzie wszyscy będą darzyć mnie szacunkiem

4. Ułóż plan

Zastanów się co by się musiało stać żeby wykluczyć możliwość porażki a pozytywne zdania stały się rzeczywistością.
Zrób sobie listę czego musisz się nauczyć, co trzeba przetrenować, do czego warto się przygotować

5. Działaj!

Nie zastanawiaj się nad problemem i lękiem tylko jak najszybciej wdróż pomysły z punktu 4 w życie. Lęk i strach mieszka w Twojej głowie . Tyko zrobienie pierwszego kroku jest możliwością skorzystania z motywacji w działaniu. Działaj!

Teraz już wiesz, że strach i obawy są głównym ograniczeniem na drodze do Twojego sukcesu i jak to w życiu bywa,  od czasu do czasu będą pojawiać się w naszym życiu, dlatego warto wiedzieć jak sobie z nimi radzić. W jaki sposób szybko pozbyć się go kiedy zaczyna wkraczać do naszej codzienności.

Nie zwlekaj.

Zastanów się chwilkę nad swoim największa obawą i lękiem i zastosuj oba powyższe ćwiczenia.

Beata Gogulska 3

Pamiętaj!

Sukces w radzeniu sobie ze strachem to silna motywacja, działanie i pozytywne oczekiwania!
Działaj. Trzymam za Ciebie kciuki!

Beata Gogulska

Optymista Roku 2016, Osobowość Roku 2016 i Twórca Luksusu 2016, Coach, Trener oraz Prezes Zarządu QuantumLive sp. z o.o. Pomaga ludziom obudzić ich pewność siebie, dzięki czemu mogą cieszyć się pełnią życia i realizować swój potencjał.

Więcej na BeataGogulska.pl

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>