jedzenieikonanew123.8

Kokosowe zdrowie

autor: • 14 czerwca 2016 • Kuchnia, ZdrowieKomentarze: (0)

Co możemy zyskać dzięki kokosom? Zawierają one wiele ważnych dla nas składników. Przydają się zarówno w żywieniu, jak i w kosmetyce

Kokos jest źródłem wody, tłuszczów, węglowodanów, błonnika, witamin i składników mineralnych. Zawiera więc wszystko, co może się przydać człowiekowi do odpowiedniego funkcjonowania. Stosuje się go nie tylko w kuchni, ale i w medycynie czy przemyśle. Wystarczy tylko spojrzeć na półki sklepowe. Można na nich znaleźć na przykład oleje kokosowe, zarówno te rafinowane, jak i nierafinowane. Pierwszy rodzaj stanowi efekt tłoczenia suchego miąższu, po którym następuje oczyszczanie z niepożądanych substancji, barw czy zapachów. Drugi rodzaj wytłaczany jest ze świeżego miąższu. Nie przechodzi on jednak dalszych zabiegów. Mimo, że ten drugi wydaje się być mniej higieniczny to jest o wiele bardziej wartościowy od poprzedniego.

Olej kokosowy się przydaje

Olej kokosowy ma szerokie zastosowanie w kosmetyce oraz w żywieniu. Dzięki swoim cennym właściwościom jest coraz chętniej stosowany w kuchni oraz w codziennej pielęgnacji ciała. Jest również owocem wielu naukowych badań, które jasno dowodzą jego licznych właściwości leczniczych.

Trzeba zauważyć, że stanowi on spore źródło energii. Wszystko przez występujące w nim średniołańcuchowe tłuszcze nasycone (MCT). Są one nie tylko dobrze przyswajalne, ale i odpowiednio szybko trawione przez organizm. Olej kokosowy jest o wiele lepszym źródłem energii niż same węglowodany (a dokładniej cukry proste).

Co więcej, wspiera on także układ odpornościowy. Dzieje się tak za sprawą korzystnych dla zdrowia monoglicerydów. Biorą się one z kwasu laurynowego i kwasu kaprynowego. Ten proces pozwala na dobroczynne działanie wspomnianych monoglicerydów, gdyż zwalcza wirusy z otoczką lipidową. Sprawia tym samym, że opryszczka i grypa nie przedrze się do nas tak łatwo.

Kokos zna się także na ochronie narządów wewnętrznych. Znają się na niej konkretnie średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe. Jak pokazują analizy olej kokosowy potrafi także rozpuścić kamienie nerkowe. Korzystny wpływ wykazano również w przypadku wątroby i pęcherzyka żółciowego – organy te nie są obciążone trawieniem MCT, ponieważ metabolizowany jest on w odmienny sposób. Warto także pamiętać, że tłuszcz kokosowy ma z kolei właściwości antybakteryjne. Dzięki nim obezwładniane są bakterie, drożdżaki i inne pasożyty. Dodatkowo obecny w oleju kokosowym i maśle kwas masłowy wzmaga wzrost tkanek, regenerację nabłonków oraz wyraźnie usprawnia czynności kosmków jelitowych.

Na złość zbędnym kilogramom

Z dnia na dzień, kolejne osoby postanawiają zrzucić zbędne kilogramy dzięki tłuszczom MCT. Wszystko dzięki wspomnianemu zamienianiu ich w energię. Właściwości te sprawiają, że nie trzeba się martwić o przyrost tkanki tłuszczowej. Jeżeli faktycznie chcemy się odchudzać w ten sposób to należy pamiętać o tym, że olej kokosowy zastępuje inne tłuszcze rafinowane i prowadzi do zmiany wagi tylko w przypadku jego regularnego stosowania. Włączenie do diety oleju kokosowego podczas odchudzania (w postaci 1-4 łyżeczek dziennie) pozwala na widoczne efekty.

Codzienna dieta powinna zawierać jednak wszystkie rodzaje kwasów tłuszczowych. Zarówno te nasycone, jak i jednonasycone i wielonasycone w proporcji 1:1:1 lub 1:2:1. Zachwianie tej równowagi może prowadzić do wystąpienia skutków ubocznych. Najpopularniejsze są tu dolegliwości w układzie krążenia, stany zapalne, a nawet zmiany nowotworowe.

Źródło: VISPERA Public Relations

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>