jedzenieikonanew123.3

Naturalne suplementy diety

autor: • 21 stycznia 2016 • Najnowsze, ZdrowieKomentarze: (0)

Zima jest czasem, w którym królują grypy i przeziębienie. Oto kilka sposobów na to jak przetrwać ten trudny dla naszego organizmu czas

Liczba suplementów diety pojawiających się na rynku jest bardzo imponująca. Wiele z nich powstaje właśnie po to, by czuwać nad naszą odpornością. Można o nią jednak zadbać bez wspomagania się specjałami zakupionymi w aptekach. Na nasz organizm świetnie wpływają przecież produkty odżywcze zawarte w codziennym jadłospisie. Nie dość, że jest to najmniej inwazyjny ze sposobów to również smaczny. Należy wiedzieć, że właściwie zbilansowana dieta nie tylko wpłynie na nasze zdrowie – co w okresie zimowym jest głównym celem – ale także niewątpliwie znajdzie odzwierciedlenie w naszym wyglądzie: skórze, włosach, paznokciach oraz wpłynie na poprawę samopoczucia.

Kompletując odpowiednie składniki nie zapomnijmy oczywiście o regularności spożywanych posiłków i ich temperaturze. Dwa ciepłe posiłki dziennie to odpowiednia dawka. Dochodzi do tego także aktywność fizyczna, z której nie należy rezygnować, nawet w chłodniejsze dni.

O jedynym w swoim rodzaju działaniu czosnku i cebuli słyszymy od urodzenia. Nic dziwnego, zawierają one allicynę, czyli substancję pobudzającą białe komórki krwi do walki z przeziębieniem i wirusem grypy, a także inne komórki układu odpornościowego, które są odpowiedzialne za zwalczanie infekcji grzybiczych oraz bakteryjnych. Dla wielu, korzystanie z tych produktów to jednak ostateczność. Na szczęście to nie jedyne punkty na liście przysmaków chroniących naszą odporność.

Ostra przyprawa

Pieprz Cayenne to nic innego jak rodzaj przyprawy o bardzo ostrym smaku, która należy do grupy papryk chili. Aby uzyskać znany na całym świecie pieprz trzeba najpierw ususzyć, a potem zmielić papryki cayenne. Do czego można użyć tej przyprawy? Właściwie do wszystkiego. Można z niej korzystać przy okazji robienia zupy, sosu czy dressingu. Nadal jednak pozostaje kwestia jej właściwości leczniczych. Działa ona: przeciwbólowo, przeciwzapalnie oraz antyrakowo, a do tego wspomaga pracę układów: odpornościowego, pokarmowego i krążenia. Do tego zwiększa także produkcję białych krwinek, dzięki czemu możliwe jest zwalczanie chorób wirusowych.

Nie tylko na Halloween

Dynia skrywa w sobie ogromne pokłady witamin. Zawiera witaminy: A, B1, B2, C oraz PP. Działa przeciwzapalnie i podnosi odporność organizmu. Dynie można spożywać na różne sposoby, w postaci: pestek, koktajli, zupy krem, a nawet oleju. Pestki z dyni są bogatym źródłem witaminy E, naturalnych antyoksydantów, czy beta-karotenu. Olej wytwarzany z tego warzywa zwiększy poziom wchłaniania witamin, a dynia podawana w postaci zupy krem dodatkowo rozgrzeje organizm. Ta roślina jest także cennym źródłem witaminy C.

Zmora dzieciństwa

Choć w wielu przypadkach szpinak kojarzy się z niechcianym specjałem z okresu dzieciństwa to prawdą jest, że zawiera wiele ważnych składników mineralnych takich jak: żelazo, magnez, wapń, a także witaminy A, C, K i E. Taka bomba witaminowa z całą pewnością korzystnie wpłynie na nasze zdrowie. Ma w sobie również luteinę oraz inne karotenoidy, które dobrze wpływają na odporność organizmu, ale i chronią przed udarem lub miażdżycą. Ta roślina króluje w rankingach najzdrowszych produktów.

Składniki zawarte w rybach

Zawarte w rybach kwasy omega-3 są bardzo cenne dla naszego organizmu. Regularne spożywanie zdrowych kwasów tłuszczowych nie tylko pozytywnie wpłynie na odporność, ale także zmniejszy ryzyko wystąpienia miażdżycy, zawału, udaru mózgu, rozwoju komórek nowotworowych, czy wystąpienia cukrzycy. Spożywanie łososia oraz innych ryb jest szczególnie ważne w okresie zimowym, kiedy naturalna odporność organizmu spada.

Produkty z naszej lodówki

W zimowej diecie nie można pomijać najbardziej podstawowych produktów, które znajdują miejsce na półce w niemal każdej lodówce – do tej grupy należy m.in. jogurt naturalny. Zawarte w nim żywe kultury bakterii pobudzają białe ciałka krwi do większej aktywności. Ponadto, w jogurcie naturalnym można znaleźć witaminę D, która zmniejsza ryzyko zachorowalności na przeziębienie lub grypę.

Imbirowy zawrót głowy

Imbir ma wiele właściwości leczniczych – m.in. działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie, a także obniża cholesterol oraz ciśnienie krwi. Można go stosować zarówno zapobiegawczo, jak i w momencie, kiedy dolega nam już jakaś przypadłość. Napój imbirowy z dodatkiem cytryny i miodu skutecznie rozgrzeje i bardzo szybko postawi nas na nogi.

Źródło: Good One PR

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>