ikona123zdrowie.sport.mezczyzna

Oporny tłuszcz może dotyczyć każdego

autor: • 24 czerwca 2016 • Najnowsze, UrodaKomentarze: (0)

Sezon na imponowanie innym swoim ciałem podczas opalania rozpoczęty! Dlaczego tak trudno jest nam czasami wypracować tzw. „beach body” i o co chodzi z tzw. opornym tłuszczem

Problemem w walce o idealną sylwetkę może być przede wszystkim coś, co zwykło się określać opornym tłuszczem. Jego redukcja wcale nie jest prosta i dotyczyć może każdego, nie tylko osób borykających się z nadwagą czy otyłością. Czym jest właściwie ten oporny tłuszcz? To wyjątkowo uporczywa do usunięcia tkanka tłuszczowa odkładająca się dokładnie tam, gdzie najmniej tego chcemy: w okolicach brzucha, dolnej partii pleców, bioder, ud, a także ramion.

Trzeba wziąć pod uwagę, że istnieją różnice pomiędzy normalnym tłuszczem, a takim, który uznawany jest za oporny. Ten drugi może mieć być spowodowany nieodpowiednią dietą czy źle dobranymi treningami, ale zazwyczaj stoją za nimi hormony. Zaburzenia na tle hormonalnym m.in. spowolniony przepływ krwi do tkanek i brak równowagi w receptorach, odpowiedzialnych za proces lipolizy, czyli rozpad tkanki tłuszczowej sprawiają, że normalne mechanizmy spalania stają się upośledzone.

W przypadku kobiet oporny tłuszcz najczęściej pojawia się w okolicach bioder i ud, mężczyźni muszą natomiast uważać na oponkę tworzącą się na brzuchu. Brzuch stanowi niestety taką część ciała, która niechętnie pozbywa się tłuszczu. Jeśli ćwiczysz i dbasz o dietę, a w dalszym ciągu nie możesz się pozbyć nadprogramowych kilogramów, to najprawdopodobniej problem opornego tłuszczu dotyczy także ciebie. Dobra wiadomość jest taka, że z opornym tłuszczem można walczyć – wymaga to innej taktyki i samozaparcia, ale korzyści będą widoczne gołym okiem.

Specjaliści przekonują jednak, że nie chodzi o to, aby się głodzić i narzucać sobie możliwie najtrudniejsze treningi. Jeśli ciało potrzebuje jedzenia, a przy tym musi sobie radzić z ćwiczeniami to nie ma co liczyć na dobrą przemianę materii. Dlatego też nastawmy się na skromniejsze posiłki i łagodniejsze ćwiczenia lub też odwrotnie – częstsze posiłki i intensywne treningi. W tej sytuacji najlepsza będzie też dieta niskowęglodanowa, gdyż nadmiar cukrów jaki posiadamy będzie zamieniany w tłuszcz.

Źródło: Guarana PR

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>