ikona1234jedzenie21

Posiłki w upalne dni

autor: • 12 sierpnia 2016 • Kuchnia, NajnowszeKomentarze: (0)

Gdy na zewnątrz jest upał, nie mamy na nic ochoty, nawet na jedzenie. W lecie nasza dieta powinna być nieco inna od tej zimowej. Szukamy wtedy sposobów na ochłodzenie się, a do tego nie chcemy za bardzo obciążać swojego organizmu. Co powinniśmy wtedy jeść?

Słońce na zewnątrz wielu osobom sprawia wielką radość. Równie często potrafi jednak dać w kość i być bardzo uciążliwe dla ciała. Dlatego też nasza dieta powinna być wtedy lekka, a jednocześnie bogata w minerały i witaminy.

W ciepłe dni, zbilansowane posiłki nie są aż tak ważne jak odpowiednia ilość przyjmowanych przez nas płynów. W okresie letnim powinno się ich pić nawet 3 litry dziennie. Najlepiej jeśli będzie to woda, ale równie dobrze mogą się sprawdzić stuprocentowe soki. Pozwolą one nie tylko na ukojenie pragnienia, ale i uzupełnienie jednej z 5 codziennych porcji owoców lub warzyw, rekomendowanych przez diabetyków. Dla tych, którzy z kolei preferują gęstszą konsystencję napoju, idealnie sprawdzą się koktajle. Te z dodatkami kawałków owoców czy zbóż są na tyle sycące, że mogą z powodzeniem posłużyć jako pyszna, zdrowa przekąska. Ciekawym urozmaiceniem będą także napoje owocowe – szczególnie z dodatkiem mięty, która posiada chłodzące właściwości.

W lecie jemy zdecydowanie mniej. Dobranie dania odpowiedniego na letni obiad nie jest łatwe – wysokie temperatury sprawiają, że nie mamy ochoty na obfite, ciężkie, gorące posiłki. Nie zmienia to jednak faktu, że także w te dni powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi wszystkich potrzebnych mu składników, ale i utrzymywać odpowiedni dla nas poziom spożywanych kalorii. W uzyskaniu lekkich kompozycji kulinarnych i zachowaniu prawidłowego bilansu wartości energetycznych pomocne będą produkty zbożowe, takie jak makarony, czy kasze. Stanowią one świetną bazę do dań na zimno (np. w formie sałatki), które zaspokoją głód, a także będą lekką, smaczną propozycją na posiłek w upalne popołudnie. Aby nadać im orzeźwiającego smaku, warto, dobierając dodatki, sięgnąć po miętę, limonkę czy awokado.

Nasz apetyt podczas upalnych dni jest niewielki, dlatego warto podkręcić go nie tylko smakiem, ale także samą barwą używanych składników. Żółty dodaje optymizmu i łagodzi stres, czerwony pobudza kubki smakowe i dodaje energii, a zieleń przynosi odprężenie i spokój. Aby przyrządzić prawdziwą ucztę nie tylko dla podniebienia, ale także dla oczu, skuś się na wykorzystanie kolorów w swojej kuchni.

Źródło: Synertime

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>