fruits and vegetables

Posiłki zabieganych

autor: • 29 lipca 2016 • Kuchnia, Najnowsze, ZdrowieKomentarze: (0)

Śniadanie jedzone w biegu, szybka kawa i ruszamy do pracy. W codziennym maratonie trudno nam znaleźć czas na to, aby w spokoju zjeść kolejny posiłek. Jak zatem najlepiej wykorzystać ten czas i jakiego rodzaju żywność należy spożywać?

Rozwiązaniem żywieniowym dla zabieganych jest najczęściej obiad połączony z kolacją. Jaki powinien być ten popołudniowy posiłek, który teoretycznie musiałby zawierać więcej niż jedno danie?

Obiadokolacja, bo niej mowa, musi stanowić posiłek, który uzupełni zapotrzebowanie na energię, ale i na witaminy czy minerały. Co zatem musi się w niej znaleźć? Dobrze jest postawić na warzywa, produkty ziarniste i nabiał. Wszystkie te składniki razem mogą się na przykład pojawić w zupie.  Warto jednak przygotować wcześniej bulion, może on stanowić podstawę do przygotowania na przykład, popularnych obecnie, kremów.

W zależności od pory roku, wybierać można spośród sezonowych warzyw. Za to zimą, gdy dostęp do świeżych produktów jest mocno ograniczony, zupa z mrożonej dyni,  pomidorów w puszce, czy pieczonych buraków sprawdzi się idealnie. Organizm czerpie energię również z produktów ziarnistych, dlatego niech dodatkiem do rozgrzewającego obiadu będzie wysokiej jakości chleb. By poczucie sytości towarzyszyło nam na dłużej, warto przygotować lekkie kanapki z dodatkiem świeżej sałaty, drobiowej wędliny, twarożku i warzyw. Dobrze gdyby produkty takie jak chleb należały do niskokalorycznych.

Trudno jest określić, o której konkretnie należy jeść obiadokolacje. Jak zostało to już wspomniane, rytm życia zabieganych jest bardzo różny. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji organizmu. Bardziej istotne jest jednak to, by w ciągu dnia zjeść choć jeden ciepły posiłek, a właśnie taki przygotować można po powrocie do domu. Późne objadanie się nie jest oczywiście dobrym rozwiązaniem. Warto zatem wypracować sobie system, według którego posiłki będą spożywane na przykład co 3-4 godziny. Dzięki temu zapewnimy naszemu organizmowi regularność, na którą tak bardzo liczy. Planując ten ostatni posiłek miejmy na uwadze sen. Wszystko po to, aby zjeść go stosunkowo wcześnie, a nie przed samym pójściem do łóżka. Zbawienne działanie dla organizmu będą miały składniki, które odprężą, uspokoją i zapewnią spokojny sen. Warto unikać ciężkich makaronów, czy tradycyjnych, polskich klusek, okraszonych sosami. Niewskazane są również słodkie przekąski.

Źródło: SFERA GROUP

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>