We love crossfit

Survivalowe potyczki

autor: • 15 sierpnia 2016 • Najnowsze, ZdrowieKomentarze: (0)

Choć powinniśmy próbować różnych dyscyplin to nie każda okaże się dla nas dobra. W jaki sposób powinni jednak trenować ci, którzy polubili biegi survivalowe?

Udział w biegu survivalowym takim jak np. Men Expert Survival Race wymaga od nas pewnych przygotowań, a także sporej dawki motywacji i determinacji. Uczestniczyć w nich może właściwie każdy. W biegu survivalowym może wziąć udział każda, w pełni sprawna, zdrowa i aktywna osoba, choć znam też przypadki zawodników, którzy pokonali trasę biegu na wózku inwalidzkim – przekonuje Mateusz Jasiński, miłośnik biegania i konsultant merytoryczny biegu Men Expert Survival Race, który ciągle przekonuje kolejne osoby, że ta forma aktywności może być interesująca.

Choć każdy może próbować swoich sił to powinniśmy pamiętać o solidnym przygotowaniu. Pozwoli to na zapobieganie niepotrzebnym kontuzjom, które niestety, są codziennością zwłaszcza u początkujących biegaczy.

Im wcześniej rozpoczniemy przygotowania do biegu survivalowego tym lepiej dla nas. Tak naprawdę stanowi to kwestię indywidualną i zależy od naszego trybu życia. Istotny jest w tej kwestii także wyznaczony przez nas cel oraz poziom sportowy. – Zakładając, że nasza kondycja pozwala nam na przebiegnięcie 10 kilometrów bez przystanku, a nasz układ ruchu pracuje bez zarzutu, to przygotowania do startu w biegu z przeszkodami powinny trwać od 3 do 6 miesięcy – podpowiada Jasiński. Warto jednak zacząć przede wszystkim od rozpisania planu treningowego, który będziemy w stanie zrealizować.

Jak często i co trenować? W tym przypadku wiele zależy od naszej motywacji, trasy biegu i liczby przeszkód, która czeka na nas na starcie i poprzeczki, jaką stawiamy sobie odnośnie wyniku. Warto pamiętać, że biegi survivalowe wymagają od uczestników dużo bardziej zróżnicowanego planu ćwiczeń niż klasyczne imprezy biegowe. Równie ważna jest regularność oraz intensywność treningu. Aby w pełni przygotować się do startu w biegu ekstremalnym, należy nastawić się na minimum cztery urozmaicone treningi w tygodniu.

Przed rozpoczęciem biegu survivalowego nie można zapominać również o diecie. Podstawą będzie tu żywność naturalna, duża ilość owoców i warzyw, a także pełnowartościowe białko. Ważne jest także odpowiednie nawadnianie organizmu. Równie ważną kwestią jest wysypianie się oraz odpoczynek i regeneracja po ćwiczeniach.

Biegi survivalowe wymagają od uczestników odpowiednio zaplanowanych, regularnych treningów, zrównoważonej diety oraz dużej dawki motywacji i determinacji. Poczucie niezapomnianej przygody, radość i ogromna satysfakcja przychodząca wraz z przekroczeniem mety są jednak warte poświęceń i trudów, jakie napotykają zawodnicy podczas okresu przygotowań.

Źródło: Good One PR

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>