ikona1234dziecko_kobieta

Wpajaj dzieciom dobre nawyki

autor: • 6 lipca 2016 • Kobieta, Lifestyle, NajnowszeKomentarze: (0)

Najmłodsi swoje pierwsze nawyki żywieniowe wynoszą z domu. Rodzice pokazują im, co jest dobre dla ich zdrowia, a co zupełnie się nie nadaje. Błędy popełnione na tym etapie z pewnością odbiją się na nich w przyszłości

Z jednej strony ponad 80% kobiet, które są matkami ma świadomość tego, że w diecie bardzo ważne są owoce i warzywa. Z drugiej jednak jedynie jedna trzecia zdaje sobie sprawę np. z tego, iż dobra dieta powinna zawierać pięć porcji tych produktów. Polki czują, że jedzenie owoców i warzyw jest istotne, ale gorzej jest z uwzględnianiem w diecie pewnych wymogów z tym związanych. Właściwie mniej niż jedna trzecia osób przebadanych przez Instytut Millward Brown S.A. na zlecenie Krajowej Unii Producentów Soków potwierdza, że oni oraz ich rodziny faktycznie zjadają pięć porcji warzyw i owoców.

Istotne w całej diecie jest nie tylko to co jemy, ale i kiedy spożywamy posiłki. W ponad 95% domów dzieci w wieku od 3 do 12 lat jedzą śniadania. Niewiele mniej zjada też codziennie drugie śniadanie (w szkole, w domu czy przedszkolu). Starsze dzieci, mające od 7 do 12 lat zjadają zazwyczaj zwykłe kanapki, młodsze, w wieku od 3 do 6 lat częściej spożywają natomiast owoce lub warzywa.

To jedzenie śniadań zazwyczaj kończy się w wieku gimnazjalnym. Wtedy to znaczna część dzieci z nich rezygnuje. Zapotrzebowanie organizmu na warzywa, owoce, soki czy mleko, o którym też zapominamy znacznie wtedy wzrasta.

Nieprzestrzeganie prawidłowej diety, zdaniem ponad połowy badanych mam prowadzi do otyłości. Drugim najczęściej wymienianym skutkiem nie stosowania się do zaleceń są choroby spowodowane najczęściej spadkiem odporności organizmu.

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

Pin It

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>