Wielu moich znajomych twierdzi, że prawdziwych wakacji nie miało od momentu, kiedy w ich życiu pojawiły się dzieci. I o ile jeszcze wakacje z malutkim dzieckiem w wieku niemowlęcym mogą mieć znamiona odpoczynku, to mając więcej dzieci, i to w wieku kilku lat, relaks w ciszy i spokoju jest praktycznie niemożliwy.

Nigdy nie mogłam zrozumieć, dlaczego moi znajomi tak bardzo narzekają na swoje wakacje. Wydawało mi się, że nie potrafią dobrze zorganizować czasu z dziećmi. Sama mam dwójkę dzieci w wieku trzech i pięciu lat i wiem, że chociaż to niełatwa sztuka, można spędzić wakacje spokojnie i radośnie, właśnie z dziećmi u boku.

Najlepiej wspominam wakacje nad morzem z dziećmi, na które pojechaliśmy wraz z mężem rok temu. Sami wyszukaliśmy odpowiedni hotel, a szczególną uwagę zwróciliśmy właśnie na atrakcje skierowane do dzieci, na plac zabaw, salę z basenem z piłkami i zjeżdżalniami oraz animatorów. Dzięki temu, kiedy przyjechaliśmy na miejsce i wypakowaliśmy nasze rzeczy, w pierwszej kolejności mogliśmy pójść z dziećmi właśnie do takiej sali i pokazać im, gdzie mogą się bawić i jakie atrakcje są dla nich przygotowane. Nasze dzieci od razu bardzo zainteresowały się tym, co hotel ma do zaoferowania. Następnego dnia oraz w przeciągu kilku kolejnych dni dzieci chętnie zostawały na sali zabaw wraz z animatorem, a my z mężem mogliśmy w spokoju zrelaksować się nad basenem. Oczywiście wybieraliśmy się też nieraz całą rodziną nad morze i spędzaliśmy razem czas na zabawie, przytulaniu i śmiechu – dzięki temu, że dzieci spędzały czas z rówieśnikami były one szczęśliwsze i spokojniejsze, a i ja wraz z mężem po odpoczynku z dala od dzieci mieliśmy dużo energii, żeby móc aktywnie i radośnie spędzić z nimi czas. Dodatkowo wszelkiego rodzaju wycieczki do innych miast, zwiedzanie połączone z zabawą, odwiedzenie parku rozrywki, były idealnym balansem pomiędzy atrakcjami dla dzieci a rodzinnymi wyprawami.

Jestem zdania, że zawsze jest możliwość, aby zorganizować radosne i spokojne wakacje ze swoimi pociechami. Mam świadomość, że każde dziecko jest inne i niektóre dzieci wymagają większej uwagi, ale wiem, że samo narzekanie i zakładanie z góry, ze wakacje z dziećmi to nie wakacje, nic nie zmieni.

W pierwszej kolejności polecam rozmowę z dziećmi. Gdzie chciałyby jechać? Wydaje się to trywialne, ale dziecko także powinno mieć głos w sprawie wspólnych wakacji. Oczywistym jest, że należy pójść na kompromis, zwłaszcza, jeżeli mamy więcej pociech, ale dzieci powinny czuć, że biorą udział w rozmowie na ten temat i w organizacji wakacji, a nie zostają postawione przed faktem dokonanym. Dodatkowo bardzo ważne jest aby wybrać takie miejsce, które pozwoli nam na zorganizowanie dzieciom aktywnego czasu wśród rówieśników, podczas gdy my możemy się nieco zrelaksować i zebrać siły. Wiele biur podróży oferuje wycieczki nawet za granicę do hoteli, gdzie animatorzy mówiący po polsku chętnie zajmą się dziećmi. Nasze pociechy po spędzeniu części dnia aktywnie i kreatywnie z pewnością też będą miały potrzebę wyciszenia i relaksu.

Nie warto się nastawiać, że z dziećmi nie damy rady wypocząć. Dobrze jest spróbować zorganizować wakacje tak, aby każdy był zadowolony.

PODZIEL SIĘ
Następny artykułKapusta kiszona na odchudzanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here